Huurdersinfo
Huurcamper A
Huurcamper B, C en D
Aandachtspunten onderweg
Mocht er tijdens uw reis iets gebeuren zoals een schade of een defect, belt u ons dan altijd op 0345545760. Bij een storing, zie hieronder meest voorkomende storingen. Mocht er niet direct opgenomen worden, een van onze collega’s belt u z.s.m. terug.
Indien reparatie onderweg noodzakelijk is dan verzoeken wij vooraf contact met ons op te nemen zodat wij u kunnen begeleiden naar de juiste reparateur.
Waterpomp vervangen
Het kan voorkomen dat de waterpomp stuk gaat. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer de pomp in geen of te weinig water wordt ingeschakeld. Maar gelukkig is een kapotte waterpomp vaak eenvoudig te vervangen.
Lees hier hoe u eenvoudig een waterpomp kunt vervangen in een Pössl/Globecar buscamper
Er loopt water onderuit mijn camper / Ik heb net water bijgevuld maar mijn tank is leeg.
Schade of diefstal
In geval van schade of diefstal belt u ons zodat wij kunnen overleggen of aangifte doen bij de politie nodig is. Tevens verzoeken wij u foto’s te maken van de schadesituatie ter plaatse en ons hiervan op de hoogte te brengen.
Tips voor onderweg
- Laat de medepassagier achter de camper opletten tijdens het achteruitrijden.
- Zorg dat alle deuren, ramen, het dakluik en de luifel gesloten zijn bij het verlaten van of vertrekken met de
camper. - Zet tijdens het rijden de kachel, boiler en koelkast op gas uit. Dit i.v.m. gevaren tijdens het tanken.
- Neem voldoende drinkwater mee. Drink bij voorkeur geen water uit de watertank.
- Indien uw bestemming Noorwegen is dient u de camper vooraf aan te melden op de website van EPASS24. Dit om tolbetalingen direct van uw rekening te laten incasseren. Indien wij achteraf de tolbetaling moeten doorbelasten zijn wij genoodzaakt hiervoor, per toltraject € 25,= extra administratiekosten aan u door te berekenen.
Belangrijke telefoonnummers
Fiat Assistance 00 800 3428 00 00 (24-uur bereikbaar)
Citroën Assistance (Nederland: 0800-022 22 44) (Buitenland: +31 20 65 45 638). (24-uur bereikbaar)
Meest voorkomende storingen
Stroom storingen
Heeft u geen stroom in buscamper?
- Check of stekker goed in contact zit, zowel in camper als op stroompaal.
- Check of gele lampje (230V) op bedieningspaneel brandt.
- Waarschijnlijk te hoog wattage gebruikt met elektrische apparaten. Informeer bij campingbeheerder of zekering op stroompaal er niet uitgesprongen is.
- Check of aardlekschakelaar onder bed of bank ter hoogte van aansluiting 230v omhoog staat.
Gasstoringen
Geen gas in de camper?
- Controleer of gasflessen volledig open staan. Kraan op bovenkant fles linksom draaien.
- Controleer of er voldoende gas in fles aanwezig is. Bij kunststof flessen moet u de vloeistof kunnen zien.
- Controleer of de crashsensor ontgrendeld is. Druk het gele knopje in*, waarna u de zwarte knoppen van de oranje
gasslangen 5 seconden ingedrukt houdt*. Als het gelukt is veranderen de rode plaatsjes groen.
* Druk het gele knopje in.
De zwarte knoppen van de oranje gasslangen 5 seconden indrukken.
Waterstoringen
Water onder de camper? Dan staat de vuilwatertankkraan nog open.
Overige storingen
Zoemend geluid in de camper?
Kraan in de keuken of doucheruimte is niet goed gesloten. U hoort de waterpomp lopen.
Deuren gaan niet op slot?
Check of alle deuren, inclusief achterdeuren goed in het slot zitten en vergrendel dan met afstandsbediening
(knipperlichten lichten 1 keer op en u hoort een duidelijke klik).
Checklist voor vertrek
Checklist voor binnenin de camper:
- kastjes-laden op ‘t slot
- koelkastdeur vergrendelen
- toiletdeur vast
- dakluiken (ook wc) dicht
- ramen goed gesloten
- losse spullen opbergen
Checklist voor buiten de camper:
- 230V kabel opgeruimd
- luifel altijd indraaien. (controle op takjes)
- fietsendrager gezekerd
- evt. de keggen niet vergeten
- Kijk altijd even terug naar de plek waar u stond.
Wasinstructie
Vrijdag tussen 8:00 uur en 12:00 uur dient u de buscamper weer in te leveren zoals u hem heeft meegekregen:
- Met een volle tank.
- Schoongemaakt van binnen.
- Gewassen van buiten. (Het dak hoeft niet)
- De toiletcassette a.u.b. helemaal leeg inleveren en niet navullen met aqua-blue. Dank u!!
Het aftanken kan schuin tegenover ons pand bij Tango. U bent natuurlijk vrij om de buscamper te wassen waar u wilt. Dit kan echter niet bij ons pand. Een optie in Culemborg zou kunnen zijn bij: Gecu Auto Totaal Service, Randweg 12, Culemborg. Aan de achterkant vindt u de wasboxen en een goede stofzuiger.
Hoe kunt u het beste de camper wassen?
U kunt u het beste deze volgorde aanhouden:
- shampoo opbrengen
- hogedrukwassen
- schuimborstelen
- afspoelen
- glansspoelen: Als u dit als laatste spoeling gebruikt hoeft u de buscamper niet na te
drogen met een doek, maar droogt de bus streeploos op.
Let op het volgende:
- Het dak van de camper hoeft niet gewassen te worden!
- Géén schuursponsjes of schuurmiddel gebruiken.
- A.u.b. voorzichtig met de kunststoframen. Die zijn krasgevoelig.
- Fijn als u de fietsendrager ook wast.
- Als u gebruik maakt van de wasbox ( de buscamper kan NIET in de wasstraat) dient u enkele euro’s in de betaalautomaat te werpen en uw waskeuze te bepalen.
Inleveren huurcamper
Bij inleveren van de buscamper wordt op de volgende punten gelet. Aan de hand van deze lijst kunt u zelf alle punten langslopen.
De buscamper is voorzien van:
- Volle brandstoftank
- Kentekenbewijs-groene kaart
- Onderhoudsboekje-schadeformulier
- Instructieboekjes auto
- Instructieboek camper
- Parkeerkaart
- Diverse infokaarten aan ring
- Krat compleet (zie aparte kaart)
- Lege vuilwater container
- Sleutel vuilwater container op daarvoor bestemde plaats
- Lege toilet container
- Schoongemaakt binnen en buiten (niet goed schoon kost € 150,-)
Heeft u na het lezen van deze instructies nog een vraag? Stel hem gerust, wij zijn er om u verder te helpen.